07 juni 2008
Seventies Summer Collection: Lingerie Collections: Lingerie & Nightwear: Marks & Spencer
Seventies Summer Collection: Lingerie Collections: Lingerie & Nightwear: Marks & Spencer
We found 6 results in Lingerie & Nightwear » Lingerie Collections » Seventies Summer Collection
Onderwerp
Lifestyle
06 juni 2008
Omroep Brabant: Merijntje Gijzen en De Grootste Jan Ligthart Show
Omroep Brabant: Merijntje Gijzen en De Grootste Jan Ligthart Show
De serie Merijntje Gijzens Jeugd was in de jaren zeventig een van de populairste programma’s op de Nederlandse televisie, gebaseerd op de boeken van de bekende Westbrabantse schrijver A.M. de Jong. Omroep Brabant herhaalt elf weken lang een aflevering uit de oude tv-serie, omlijst met een nieuw programma: De Grootste Jan Ligthart Show. Daarin kijkt hoofdrolspeler van toen, Jan Ligthart, op geheel eigen wijze terug op zijn optreden in de serie van toen.
De serie Merijntje Gijzens Jeugd was in de jaren zeventig een van de populairste programma’s op de Nederlandse televisie, gebaseerd op de boeken van de bekende Westbrabantse schrijver A.M. de Jong. Omroep Brabant herhaalt elf weken lang een aflevering uit de oude tv-serie, omlijst met een nieuw programma: De Grootste Jan Ligthart Show. Daarin kijkt hoofdrolspeler van toen, Jan Ligthart, op geheel eigen wijze terug op zijn optreden in de serie van toen.
Onderwerp
Film
Carpenters - Hyves.nl
Carpenters - Hyves.nl
www.richardandkarencarpenter.com
www.karencarpenter.com
The Carpenters was een Amerikaans muziek- en zangduo in de jaren zeventig van de twintigste eeuw. Het duo bestond uit broer en zus Richard en Karen Carpenter. Ze hadden talloze hits zowel in de VS als in Europa met hun melodieuze popliedjes.
www.richardandkarencarpenter.com
www.karencarpenter.com
The Carpenters was een Amerikaans muziek- en zangduo in de jaren zeventig van de twintigste eeuw. Het duo bestond uit broer en zus Richard en Karen Carpenter. Ze hadden talloze hits zowel in de VS als in Europa met hun melodieuze popliedjes.
Onderwerp
Muziek
Parkeergarages Bijlmermeer - het Geheugen van Nederland
Parkeergarages Bijlmermeer - het Geheugen van Nederland
Aan de Bijlmerdreef in Amsterdam liggen de parkeergarages Geinwijk en Hakfort. De garages zijn ontworpen in de jaren zeventig door H.J. de Krimpe. Doordat er in de jaren zestig ontstellend veel woningzoekenden waren in Amsterdam besloot de gemeente tot de bouw van de nieuwbouwwijk Bijlmermeer. De stedebouwkundigen G.A. Nassuth, De Groot en A. de Gier maakten van de Bijlmermeer een experiment, dat er op de tekentafel perfect uitzag, maar dat later leidem tot een zorgenkind. Zij gingen uit van een ''functionele stad'', waarin wonen, werken, recreatie en verkeer van elkaar werden gescheiden. Hoogbouw in een zeshoek werd het meest gebouwde woningtype. Het verkeer werd over de verschillende niveau''s verspreid. Voetgangers en fietsers verplaatsten zich op de begane grond, de autowegen met parkeerplaatsen lagen halfhoog en de metro bevond zich op het hoogste niveau. Voor de auto''s werd een netwerk van wegen bedacht om de Bijlmermeer aan te laten sluiten op andere wijken in Amsterdam. Buurtontsluitingswegen waren niet nodig, omdat mensen hun auto in de parkeergarage achterlieten om de wijk verder te betreden.
Aan de Bijlmerdreef in Amsterdam liggen de parkeergarages Geinwijk en Hakfort. De garages zijn ontworpen in de jaren zeventig door H.J. de Krimpe. Doordat er in de jaren zestig ontstellend veel woningzoekenden waren in Amsterdam besloot de gemeente tot de bouw van de nieuwbouwwijk Bijlmermeer. De stedebouwkundigen G.A. Nassuth, De Groot en A. de Gier maakten van de Bijlmermeer een experiment, dat er op de tekentafel perfect uitzag, maar dat later leidem tot een zorgenkind. Zij gingen uit van een ''functionele stad'', waarin wonen, werken, recreatie en verkeer van elkaar werden gescheiden. Hoogbouw in een zeshoek werd het meest gebouwde woningtype. Het verkeer werd over de verschillende niveau''s verspreid. Voetgangers en fietsers verplaatsten zich op de begane grond, de autowegen met parkeerplaatsen lagen halfhoog en de metro bevond zich op het hoogste niveau. Voor de auto''s werd een netwerk van wegen bedacht om de Bijlmermeer aan te laten sluiten op andere wijken in Amsterdam. Buurtontsluitingswegen waren niet nodig, omdat mensen hun auto in de parkeergarage achterlieten om de wijk verder te betreden.
Onderwerp
Maatschappij
Duurzaam Gebouwd | Weblog Bericht
Duurzaam Gebouwd | Weblog Bericht
De architectuur uit de jaren zeventig wordt over het algemeen niet meer gewaardeerd, vaak zelfs verguisd. Maar het erfgoed van de jaren zeventig blijkt een grote verdienste te bezitten, in de vorm van een heldere en daardoor flexibele draagstructuur.
Van der Pol: "Die kwaliteit hebben wij aangegrepen om de organisatie voor de nieuwe functies vorm te geven. Het casco, ooit functioneel voor het maken van kantoren, bleek zo flexibel te zijn dat er ook zo’n complexe, moderne functie als deze Mediatheek in past. Dat is fantastisch. Dat is duurzaamheid."
De architectuur uit de jaren zeventig wordt over het algemeen niet meer gewaardeerd, vaak zelfs verguisd. Maar het erfgoed van de jaren zeventig blijkt een grote verdienste te bezitten, in de vorm van een heldere en daardoor flexibele draagstructuur.
Van der Pol: "Die kwaliteit hebben wij aangegrepen om de organisatie voor de nieuwe functies vorm te geven. Het casco, ooit functioneel voor het maken van kantoren, bleek zo flexibel te zijn dat er ook zo’n complexe, moderne functie als deze Mediatheek in past. Dat is fantastisch. Dat is duurzaamheid."
PAROOL: boeken - Mariëtte Haveman: De foto van Faye Finsbury
PAROOL: boeken - Mariëtte Haveman: De foto van Faye Finsbury
Negentien ben je en kwetsbaar. Je wordt geacht volwassen te zijn, maar alles in je is nog zoekend en vol twijfel. Kleine gebeurtenissen kunnen je volkomen uit het lood slaan. Je ontdekt dat het beeld dat jij van het leven hebt, niet altijd overeenstemt met de dagelijkse werkelijkheid. Zo ook bij de 19-jarige Maria in 'De foto van Faye Finsbury', de debuutroman van Mariëtte Haveman (1957).
Afkomstig uit een provincieplaatsje onder de rook van Rotterdam droomt zij ervan het grote leven te gaan ontdekken in Londen. Het zijn de jaren zeventig, door Haveman zelf omschreven als 'een veronachtzaamd tijdperk, alsof de jaren zestig het daaropvolgende decennium de wind uit de zeilen hadden genomen'. In het Londen van die tijd, waar de tegenstellingen tussen arm en rijk veel scherper zijn dan in het rationele Nederland, raakt Maria hopeloos op drift.
Negentien ben je en kwetsbaar. Je wordt geacht volwassen te zijn, maar alles in je is nog zoekend en vol twijfel. Kleine gebeurtenissen kunnen je volkomen uit het lood slaan. Je ontdekt dat het beeld dat jij van het leven hebt, niet altijd overeenstemt met de dagelijkse werkelijkheid. Zo ook bij de 19-jarige Maria in 'De foto van Faye Finsbury', de debuutroman van Mariëtte Haveman (1957).
Afkomstig uit een provincieplaatsje onder de rook van Rotterdam droomt zij ervan het grote leven te gaan ontdekken in Londen. Het zijn de jaren zeventig, door Haveman zelf omschreven als 'een veronachtzaamd tijdperk, alsof de jaren zestig het daaropvolgende decennium de wind uit de zeilen hadden genomen'. In het Londen van die tijd, waar de tegenstellingen tussen arm en rijk veel scherper zijn dan in het rationele Nederland, raakt Maria hopeloos op drift.
Onderwerp
Boeken
Abonneren op:
Posts (Atom)